Ifall jag arbetar

För ett par dagar sedan så såg jag en status på facebook som jag gillade extremt mycket. Den handlade om att vara förälder.
Så jag tänkte dela med mig av den

Ifall jag arbetar? Jag arbetar 24h/dygnet. Varför? Jag är pappa. Jag är kock, städerska, lärare, sjuksköterska, hantverkare, rådgivare och tröstare. Jag har ingen semester eller andra lediga dagar. Jag arbetar både dag och natt. Jag har jour precis hela tiden. Säg mig bara att din uppgift är svårare än min!!!

Finns det något som jag hatar så är det när någon säger att jag är ju bara hemma med Nova och har det ledigt och skönt. Oftast när någon säger så svarar jag: Ja men då kan vi ju byta. Du tar Nova en vecka och jag tar ditt jobb så kan vi avgöra sen vem som har det ledigt. Juste bara så du vet min arbetsdag börjar 00.01 och slutar 00.00. Då brukar folk inte säga så mycket mer om att man är hemma och har det ledigt och skönt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0