20/9-10 Måndag

Då var denna helg också slut och en ny vacka har startat.
Det känns som om att vi har haft fullt upp hela helgen.

Vi börjar med fredagen.
På kvällen skulle jag till min sambos moster. Hon skulle ha en Partylite kväll. Partylite säljer en massa ljus i olika storlekar dofter och färger, dom säljer ljusstakar, lycktor dom säljer även vissa spaprodukter. Dom har en sprayflaska som doftar lavendel och som man kan spraya i sovrummet någon/några timmar innan man går och lägger. Den har nämligen en väldigt avslappnad effekt. Jag var ett tag inne på att köpa den men ibland så tycker jag att lavendel lucktar gammal tant. Och så var det i detta fall.
Men jag köpte iaf ljus i två olika dofter. Den ena var fansk vanilj (jag har alltid varit svag för den) och den andra fick bli jordgubb/rabbarber. Den hade en jätte härlig doft.
Ni kan ju gå in och titta lite på deras hemsida www.partylite.se

I lördags så fyllde en kompis år. Jag och Nova åkte dit för att fira. När vi träffas så är vi alltid ett gäng på 5 tjejer ibland 6st denna gång var vi 7 om vi räknar med Nova.  Det är väldigt sällan vi dricker något i alkoholväg utan vi spelar massa spel snackar skit bara hartrevligt när vi ses. Och det är ju inte något som jag klagar på utan jag tycker att det är väldigt trevligt:)
Och även denna gång hade vi väldigt trevligt. Nova var dock inte med så länge innan hon slocknade på sin första tjejkväll=p

Söndagen vart ju nåhoy slappare. Vi började dagen med att gå och rösta. Sedan tyckte jag att timmarna bara kröp fram. Jag ville ju få reda på resultatet NU. Så under tiden vi vänta på beskedet så tittade vi på en film. Kommer ej ihåg vad den hette men det var med den där galna kinsen iaf. Jag trodde inte den skulle vara rolig men där hade jag fel.
Efter filmen så gick Patrik och la sig. Jag satte uppe till 00,00 ungefär och titta på valvakan. Men jag tröttnade och gick och la mig och tänkte att varför ska jag sitta uppe jag får ju ändå reda på resultatet imorgon när jag vaknar.

Imorse innan Patrik gick till jobbet så väckte han mig och berättade vilka som vann.
Men det är ju lite skrämmande om vad som kommer hända nu när SD har kommit in riksdagen.

Sitter förövrigt här hemma och försöker att planera det sista inför Novas kalas. Försöker komma på någon form av tal som vi ska hålla. Men varken jag eller Patrik tycker om att prata inför folk. Vi kanske ska be någon att hålla i den biten.
Jag försöker också komma på ett fadderbrev men det är ju inte alls lätt.

Jag ska prata ihop mig med Patrik om tårtorna vi ska beställa. Snart är det dags för mig att börja baka också. Kanske kan ta Linnea till hjälp;)
Min mormor skulle ev också baka några kakor. Så där har jag ju lite gjälp:)

Nu är det dags för mig och Nova att ta våran dagliga promenad;)

// Linda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0