Onsdag 20/01-2010

I måndags så var jag och Patrik hos barnmorskan. Dom tycker verkligen om att sticka folk i fingrarna:p Och eftersom att jag har lågt järnvärde så måste dom ju göra de för att se hur de ser ut. Och det är på väg uppåt igen. Men det hade nog varit högre om jag inte slarvat så mycket...
Sen var det dags att mäta magen och den var 28cm och det tyckte hon såg bra ut och att jag följer kurvan. Efter det skulle vi lyssna på bebisens hjärtljud. Men jag tror inte att den lilla saken i magen tyckte att det var roligt för den sparkade till så hårt att det bara sprakade. Men efter en stund kunde vi lyssna och då hörde vi det lilla hjärtat som Patrik tycker låter som när ett tåg kör förbi:p

Jag har köpt en overall till plutten. Det är en vit med en uggla på magen och öron på luvan:p Sen har jag även köpt en pyjamas som den ska kunna ha när den är några månader. Mönster och färger på den är svart och vit komönstrad med en kossa på magen;) jätte söt

Nu väntar jag bara på att Madde ska komma hem från Thailand så vi kan gå ut och shoppa bebiskläder som vi har betsämt att vi ska göra när hon kommer hem. Så nu får hon skynda sig på:p

Annars så flyter livet på som vanligt;)

Det är fortfarande ett par saker som ska införskaffas innan knodden e här. Så nu vid löning får vi bege oss ut och köpa en del av sakerna och sedan ta resten vid nästa lön. Mars lönen tror jag inte att vi hinner handla något på innan bebis ankomst och då får vi handla efter att bebis e född.

Den 10/2 så ska vi på en föreläsning på Södertälje sjukhus om förlossningen. Det ska bli spännande och se vad en sådan föreläsning innhåller. Och man kanske träffar andra gravida som bor i närheten som man sedan kan umgås med:)

Nu har vi också valt Södertälje till det sjukhus som ungen ska ploppa ut på:p Och jag fortsätter att läsa och läsa om allt som har med förlossningen att göra + massa olika förlossningsberättelser. Men det ska nog gå bra.

Nä nu tänkte jag kila och handla lite...

Hade


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0