Onsdag 13/1

Jag har inte skrivit på länge så detta kan nog bli ett långt inlägg då jag behöver skriva av mig:p

Idag så ska jag till läkaren då min rygg har sagt upp sig. Den vill bara inte vara med längre. Tyvär så är inte smärtan i ryggen på samma nivå hela tiden så att det skulle gå att vänja sig vid den. Utan smärtan sitter hela tiden nere på vänstra sidan av korsryggen. Där gör det ont jämt och städnigt. Sen har vi den vandrande smärtan som utgår från den punkten men som vandrar uppåt, neråt och åt höger för att sedan gå både uppåt och neråt. Och jag har så ont att jag knappt vet om jag ska sitta, ligga, gå eller krypa.
När jag går och lägger mig på kvällarna så lägger jag mig alltid på rygg (går ju inte att sova på mage och på sidan kan jag inte sova:p). Men Vänster sida av ryggen nuddar aldrig madrassen för att det gör för ont att lägga sig i sängen för att sova. Det kanske går 1-2h ibland säkert 3h innan jag somnar och då somnar jag för att det gör så jäkla ont.
Det ska bli kul och se vad läkaren säger...

I söndags så var jag och Patrik över till ett par grannar hos mamma och pappa för att titta på lite bebissaker som dom ville bli av med. och det slutade med att vi gick därifrån med en hel drös kläder, mest bodysar och pyjamasar, en jätte fin badbalja en amningskudde, en bröstpump och en till babysitter så vi kan ha en hemma och en ute på landet;)

Igår åkte jag en sväng till Södertälje med mormor. Vi började på Babyland för att jag skulle kolla om/när deras katolg för 2010 kommer men det skulle tydligen dröja ett tag så då tittade vi runt lite. Och jag hittade ett bord där dom rea ut saker som utgått ur deras sortiment. Och på det bordet så hittade jag sängkläder för vagnen med bebis puh på och spjälskydd med bebis puh. Så när jag står i kassan och ska betala så säger mormor: låt mig betala det där.
Tack så mycket mormor:D!

På fredag e det dags för barnmorskan igen:) Nu e vi i vecka 29 och allt e nästan klart. Det e bara lite småsaker som ska köpas sen har vi allt klart förutom att vi måste ställa sakerna på sina rätta platser. Men det gör vi inte förens i början på mars. Och det första som åker upp och kommer fram de e sängen:p Och vårat förråd ska snyggas till så vi kan ha vagnen där. Annars så e det inte så mycket att fixa. Bara lite små saker här och där:p

Jag har även börjat fundera lite mer kring vilken smärtlindring jag ska använda. Och jag tror jag kommer göra såhär: Lustgas ska jag använda. Men alla andra smärtlindringssätt vet jag inte hur jag ska göra med, jag funderar på att ta det som det kommer. Får jag äckligt ont så ska jag ha bedövning men om det ändå e en smärta jag klarar av med lite lustgas och typ avslppning och massage så kommer jag köra på de:p Men vi får se hur det blir den dagen.

Nä nu måste jag göra något annat.
Det vart inte ett så långt inlägg som jag hade trott:p

Hade


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0