2010-08-04

Nu har vi inte skrivit på ett tag. Vi har haft lite semester;)

Vi har varit ute på landet i ca en vecka. Det var väldigt mysigt förutom på lördagskvällen då det regnade som bara den och efter en stund även åska och blixtrade. Sådant väder kan vara mysigt om jag sitter hemma i lägenheten men inte när jag e ute i skärgården:p Annars så har det varit hur skönt som helst där ute:)
Patrik åkte hem 2 dagar före mig och Nova. Jag ville stanna för att åka med på en utflykt till en ö som ligger längst ut i kustbandet och e en av dom sista öarna innan Åland. Den ön var inte så stor men det fanns ett par hus och en gammal fyr från 1770 som fortfarande används. När vi hade gått runt och tittat lite så satte vi oss för att fika. Fösrt åt vi mackor och sedan komm det fr4am en tårta:) Vi skulle ju fira min lillebror och kusin som fyllt år i juli;) Och när vi satt där och fikade så bestämmde vi helt plötsligt att vi skulle åka till Sandhamn och käka middag. Och jag skulle ju åka hem på eftermiddagen och bli hämtad i Stavsnäs av morfar så mamma ringde och frågade om han kunde hämta mig vid sista båtturen. Och det kunde han:)
Vågorna var så höga där ute så det kittlades i magen när vi åkte där ute och jag tror det kittlades väldigt mycket i Novas mage för hon skrattade på varje våg:p Och jag var väldigt glad över att vi åkte kusinernas båt "Bengt" och inte våran lilla fjutt:P

När jag kom hem sent på kvällen så var det bara att natta Nova och packa om väskan för dagen efter så kull vi ner till Malmköping. Patrik och hans pappa hade åkt ner med husvagnen redan på tisdagen och jag och hans mamma skulle komma efter på onsdagen.

Så på onsdagen vi 12 tiden så åkte vi ner till Malma. Där hade vi också väldigt tur med vädret förutom på torsdagen. Fy satan vad det regnade. det började redan på natten mellan onsdag och torsdag. Jag vaknade av att det åska och blixtrade. Några blixtar lös upp hela husvagnen och regnet som studsade på taket lät som golfbollar. Det var hemskt. Annars så regnade det bara på kvällarna och då kom det bara lite lätt dugg:)
Men iaf denna helg var det ju då Malma marken. En marknad som jag nu var på för tredje året i rad men andra året i husvagn. Och nästan allt som köptes var till Nova:p Hon e inte alls bortskämd;p

Och i söndags kom vi hem och det e nu ganska skönt att vardagen rullar på som vanligt. Men det kunde ju vara så mycket bättre utan allt regn:(

Igår var jag inne på sjukan då jag har en knöl vid sidan om knät som jag var lite orolig för. Men det var inget farligt. Den kan opereras till om jag vill men st-läkaren tyckte det var ett onödigt ingrepp. Men vi får se. Jag skulle iaf ta kontakt med vårdcentralen om jag vill få bort den. Och jag funderar på att göra det för jag tycker inte det ser så snyggt ut med en knöl som sticker ut på sidan av knät:p

Nä nu kanske man ska se till att få lite gjort här hemma då jag inte kan gå och hämta ut Novas paket då det regnar i vanlig ordning:p

Hade



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0