Garagebrand i natt

Vaknade i natt av att grannen under oss ringde på flera gånger men orkade inte gå och öppna. Sedan ringde han på Patriks mobil men orkade inte bry oss då heller. Han kom och ringde på igen och ropade något i brevinkastet sedan hände följande:
Jag puta på Patrik och säger: Kan du inte ringa och fråga vad de han vill. Vad fan är det som smäller!? Fan han ropade att det brinner i garaget. Smällar=bilar som säger POFF.
Jag och Patrik flyger ur sängen jag ut i vardagsrummet för att försöka se ut och se vad det e som händet. Meningslöst ser bara svart rök. Går ut i köket i hopp om att se någon granne där som kanske kan berätta vad det är som har hänt. Jag har tur ser grannen som har ringt på här.
Jag öppnar franska balkongdörren och frågar vad det e som händer. Han svarar: Det brinner i garaget ni ska ut från lägenheten.
Jippi! Går in i sovrummet sätter på mig mina mjukiskläder vill liksom inte gå ut i morgonrock.
Halv ett i natt kliver vi ut genom porten och går ner till vändplatsen där alla andra från sina lägenheter står. Där ser vi att det är mittenvåningen på garaget som brinner. Folk som har sina bilar på den översta våningen hämtar sina bilar då det kan ske ganska lugnt eftersom att dom står ute vilket dom andra bilarna inte gör.
Jag/vi ser hur lågorna går ut genom gallerfönsterna som är där.
Väldigt otäckt!
Orolig som jag var då så trodde jag nästan att elden skulle sprida sig till våra lägenheter då det enda som skiljer garaget och lägenheterna åt är TRÄD. Men igenting hände!

Efter ett tag när man titta mot garaget så ser det ut som att allt är släckt man hör hur folk drar en lättad suck och börjar gå hemåt. Inte jag! jag går inte därifrån förens en utav poliserna eller brandmännen har sagt att de e OK. Vilket det inte var för en liten stund ser men hur något rött börjar stiga där inne igen och det säger POFF POFF. Det börjar brinna ännu mer nu. Det känns som att dom kommer få hålla på hela natten.

Men vid två så kunde vi gå in igen då var elden släckt och rökdykarna hade varit inne och sett till att det inte skulle börja brinna igen. Hur dom nu kunde göra det.

Så klockan två inatt givk jag och la mig för andra gången och denna gång hade jag jätte svårt att somna. Sprang på toa flera gånger, låg i sängen och spärrade upp öronen för att lyssna om jag hörde några POFFAR. men somna måste jag ha gjort för jag vaknade till när Patrik sa hej då och gick till jobbet.

En grej som jag tycker är läskig är att det känns som att jag har drömt detta tidigare. Just det där med att jag hör dom där POFFARNA och att grannen ropar i brevinkastet att det brinner i garaget:s

Tänkte knata ut och ta kort där det brunnit om man får komma fram så kan jag lägga upp dem sen och visa men först ska jag hem till mina päron och sola

Hade bra



Kommentarer
Sandra

OMG! O.O

läskigt!

2009-06-24 @ 16:17:06
sofie

usch, det är verkligen det sista man vill vakna upp till!

2009-06-24 @ 22:07:35
Jessica

Spooky,tur att ingen dog iaf:)

2009-06-25 @ 15:25:34
URL: http://pixz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0