Måndag 6/7-09

Sitter här hemma och pluggar körkortsteori som en dåre. Tycker att det går jätte bra och känner mig väldigt säker på nästan allt nu. Och teoriprogrammet som Patrik fixat till mig är väldigt bra. Det finns ett test där (som e ungefär som på vägvärkets prov) och på det så får jag så många rätt som man måste ha för att bli godkänd:) Så jag ska fortsätta att plugga de som en dåra samtidigt som jag ska försöka att köra mycket och ska även till körskolan snart igen och se vad dom tycker. För ett år sedan så tyckte dom att jag skulle boka halkbanan och jag har inte gjort det än:s Så nu måste jag sätta fart!! Mitt tillstånd går ju ut nu i december. . .

Men men

Idag har det annars varit en lugn och skön dag. Patrik har satt upp sidoväggen på ena sidan av balkongen idag så nu har vi insynskydd där. Så skönt:) Sen möblerade vi om i sovrummet ingen stor grej men det ser mycket större ut nu! Jag har småstädat lite här och lite där också. Sopat av balkongen så den blev ren igen. Vi har nämligen en tall precis utanför balkongen och den har en vilja att barra av sig på våran balkong! Inte sådär jätte roligt enligt mig.

Imorn ska jag börja inleda två kamper mellan mig och hyresvärden.

1: Tallen SKA BORT till varje pris. Dom får säga vad dom vill men jag tänker bråka med dom tills den är borta. De är inte roligt att behöva städa balkongen var och varannan dag.

2: Våran spis är väldigt gammal och ful och JAG VILL INTE HA DEN!!! Jag ska försöka få dem att byta den men om de inte går får jag ha sönder den på något sätt precis som jag gjorde med min gamla kyl;)

Sen så ska vi även skaffa säkerhetsdörr. Detta pga att det är någon/några som har gått och känt på dörren eller försökt att öppna den. Och detta känns inte tryck. Senast det hände var i torsdags.

Sen så ska jag sluta detta inlägg med lite info om festen igår:)

Vi var ju på Elins födelsedags fest. Hon fyllde 25. Det bjöds på en jätte god sallad och jag fick lite vin av Elin och det var jätte gott. Massa trevligt folk och bra musik:)
Jag fick skratt attack två gånger. En gången när jag tittade ut genom fönstret så såg jag några som gick och putta på en golfbil för att elen på denna var slut. Och alla som var på denna fest fick sig ett gott skratt när dom såg detta:D

Andra gången jag fick en skratt attack var när Patrik skulle sätta sig ner på en pall men missade den med ca 5cm och gjorde ett PLATT FALL. Jag skratta så jag var tvungen att vika mig. Men denna gång var det Neas tur att skratta åt någon som rammlade och hon skratta så hon höll på att börja gråta.

Strax innan vi skulle gå så hittade Patrik någon form utav fika som han slängde i sig. Det såg ut som chokladpudding men det var det inte. Det smakade kaffe och de e ju så äckligt!

Nä nu ska jag kila till banken och fixa lite innan jag åker iväg till jobbet

Hade


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0