Lördag 11/7-09

Just nu så sitter jag i den lilla röda stugan med vita knutar ute på landet;)
Det är lite små varmt samtifigt som att det fläktar skönt. Jag och Steffi har försökt att rensa lite i strandkanten för att det ska se lite finare ut och lite mer inbjudande om man skulle vilja bada! Men nu måste vi göra en liten paus eftersom att vattnet blivit grummligt och man ser inte vad man gör. Så vi ska fortsätta lite imron innan vi åker hem:)
När vi höll på att ta bort tång och sjögräs så gick vi ju omkring i vattnet och de e ju massa stenar där så vi (mest jag) halka lite fram och tillbaka. När vi började så hade jag på mig en klänning kofta och ett par jeans leggings efter ett tag hade jag lyckats bada lgginsen även fast dom var ordentligt uppdragna på benen så dom åkte av. Strax därefter så råkade jag bada koftärmen så den åkte också av. Så jag gick om kring där i vattnet med min klänning och en Steffi som skrattar åt mig när jag försöker att hålla balansen på dom hala och vassa stenarna.
Sen kom Johan och Daniel tillbaka från sin fisketur och Johan började bråka med mig där jag stod i vattnet så jag tänkte att jag kunde springa in till land där jag kunde känna mig trygg. Jo tjena jag höll på att sätta mig platt på rumpan i vattnet. Men jag lyckades få tillbaka balansen! Men gick in efter de:p
Sen gick jag ut i vattnet och skulle fortsätta med min rensning då kastade johan en puttifrånkorv (fender) på mig för att han försökte välta omkull mig:(

Vi har även firat Daniel som fyllde år i torsdags. Och åt jordgubbstårta. Det är ju så himmla gott!! Jag älskar dom små röda gubbarna:P

Just nu så sitter jag och funderar på om jag ska gå och ta ett dopp eller inte. Har ju inte gjort det änn i år:s! Fy på mig!
Jag som brukar vara duktig och bada redan vid midsommar men då brukar jag även ha folk som badar med mig och det hade jag inte denna gång så det har ju inte blivit av liksom...

Jag måste ju iaf ha doppat mig innan jag och Nea åker ner till Malmköping. Det kan ju inte vara mitt första dopp;)

Nä nu ska jag plugga lite teori. Då jag inte har det programmet på denna dator som jag har hemma som jag pluggar med så blir det teoriböckerna:P!

Hade


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0