Fredag 10/7-09

Idag har jag varit ledig. Så skönt!
Dagen började med att jag fick besök av fröken Nea för vi skulle kolla hur man bäst tar sig till Malmköping smidigast tidigt på en lördag morgon. Men det var inte så svårt vi har tre val. Anntingen tåg till Södertälje därifrån buss till Vagnhhärad där ska vi byta till en buss som går mot Nyköping där ska vi byta till nästa buss mot Eskilstuna (NEJ tack till denna resväg). Men vi hittade en annan och där skulle vi åka tåg till Gnesta där skulle vi byta till buss mot Sparreholm och där skulle vi byta buss igen mot Eskilstuna (detta skulle funka) MEN vi hittade den bästa resvägen! Tåg till Flemingsberg där ska vi byta till ett tåg till Eskilstuna och när vi kommer dit så ska vi byta till buss mot Malmköping. Enklaste och smidigaste vägen.

Jag har även gjort ett teori-test hemma på datorn idag. I programmet jag använder så finns det ett test som heter slutprov och jag har gjort det förut och man måste ha minst 52poäng  för att få godkänt. Och dom senaste gångerna jag gjort det har jag haft precis 52 poäng. Men idag när jag gjorde det så kände jag att det gick jätte dåligt ville verkligen inte klicka på rätta för att se resultatet. Men jag gjorde det iaf och de e jag glad för. För denna gång hade jag 56 poäng och de e ju jätte bra!
Så  nu funderar jag på att boka teoriprovet på körskolan snart!

Igår när jag skulle till jobbet så lackade jag ur totalt. SL fick sig ett ganska argt telefonsamtal från mig!
Jag skulle nämligen med en buss från Skärholmen 10.15. Bussen står inne när jag kommer till hållplatsen och står kvar ca 40 sekunder efter att jag kommit dit också jag vinkar åt chaffören att han ska öppna dörren åt mig. Men han bara tittar på mig och kör. Där står jag i ösregnet och hakan ner i backen. Tar upp telefonen för att kolla vad klockan e då är den 10.13. Jag flippar ut totat. Ringer 118118 och ber dem koppla mig till SL kundtjänst. Jag bli kopplad och får prata med en som låter som en lam fisk när han snackar. Jag berättar att jag är på väg till jobbet och vad föraren gjorde jag berättade även att det var nu för bara någon minut sen som detta hände.
Sekunden där på frågar han mig vilken tid det var som detta hände och hur det drabbar mig. HALLÅ jag har precis berättat att bussen körde för bara någon minut sedan och att jag var på väg till jobbet!!
Då säger ha att det e väl inte så farligt att ta nästa buss. NÄ DET KANSKE DET INTE ÄR OM MAN INTE HAR EN TID ATT PASSA MEN JAG SKULLE TILL JOBBET.  JAG HADE EN TID ATT PASSA!!!!  Så jag slängde på telefon innan jag sa något riktigt dumt i hans öra stod där i ösregnet och väta 20 min till nästa buss...

På jobbet vart jag ju inte gladare när jag fick ta skit av en kund som inte ville fatta och förstå varför man inte anställer någon som redan kan allt om kassan och kassa systemet och inte måste ringa och fråga dem som lär upp en hur man ska gå till väga!

Fy f*n vilken j***a skit dag!!!!

Men men idag har det varit bra kunde bara varit lite varmare tycker jag;)

Och imorn så ska jag åka ut till landet och bara slappa bada sola. Det ska bli skönt!

Ni får ha det så bra

Hade



Kommentarer
Alex

tänkte bara säga att jag har kommit in..

så om två månader kommer jag att sitta och rulla tummarna.. i östersund.

2009-07-11 @ 09:21:16
Alex

tänkte bara säga att jag har kommit in..

så om två månader kommer jag att sitta och rulla tummarna.. i östersund.

2009-07-11 @ 09:21:26
Alex

Haha oj då..

2009-07-11 @ 09:21:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0