Störd

Jag mår vara knäpp ibland...
Men nu måste jag ha fått ett hårt slag i skallen. Jag brukar alltid längta efter julen när hösten börjar komma.

MEN

Iår vill jag ha jul nu, mitt i sommaren:S :D
Jag vill ha julpyntat överallt, jag vill att det ska lukta julbak och julmat från alla hus,  julmusik som spelas i alla högtalare i alla affärer och så vill jag ha SNÖ. Och det ska inte vara snö som kommer och kanske stannar någon dag eller två. Utan jag vill ha sån snö som var när jag var liten. Alltså det kommer sö i slutet av november. Och det kommer jätte mycket på en gång. Som sedan stannar till mars. Och där emellan så snöar det bara mer och mer. Och det ska vara riktigt tjock snö som knastrar så härligt under fötterna på en. Och den ska ligga så fint på alla träden och busskarna...

Barnen ska kunna åka sina vinterleksaker hela vintern.

Jag vill kunna åka pulka;)

Jag vill kunna känna lukten av jul hemma,  jag vill frossa i julgodis.

Jag vill känna den stickande känslan av kyla på mina kinder när jag går ut.

Jag vill se snölycktor som brinner, jag vill se massa snögubbar, jag vill ha snöbollskrig!!!

Jag vill gå inne i stan mitt i julruschen och handla julklappar och bli sur och irriterad på alla människor men de hör ju julen till:)

Jag vill äta julvört (drömde att jag hade massa hemma)

Jag vill dricka glögg och äta lussebullar samtidigt som jag har smygit upp tidigt på morgonen för att titta på Luciatåget på tv

Så fort butiker börjar sälja julpynt ska jag köpa massa till våran lilla lägenhet;)

Jag vill ha en julgran som lyser så fint i mörka vinternatten

Jag vill ha jul, vinter och snö helt enkelt!


Kommentarer
Sandra

Du får komma upp till mig sen i vinter, förra året var det ju över en meter snö i jämtland ;)

2009-08-11 @ 23:32:07
URL: http://pulvermos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0