Paus

Jag gör en liten paus i allt jag håller på att fixa med här hemma.

Jag bakar bullar, jag städar, jag tvättar, jag skriver tal och fixar fadderbrev. Och allt detta försöker jag göra på samma gång. Det går sådär måste jag erkänna.
Tal är jag inte alls duktig på att skriva.
Men fadderbrevet är väl nästan klart.
Jag har ca 80 bullar kvar att göra, dom ska vara klara iaf sent på fredag för vi ska ju ha dem på lördag.

I måndags så var jag och mamma iväg och köpte lite saker som vi ska använda på som dekoration på lördag. Jag hittade en jätte söt rosa korg som vi ska ha och lägga bullarna i tänkte jag. Rosa små ljus hittade jag också efter ett ganska bra tag. Trodde nästan att det var kört, men icke.
Och annat smått och gott också.

Idag ska jag åka och beställa tårtor. Princesstårta får det bli. Ska prata med bagaren om jag skulle kunna få en speciell dekoration på tårtan. Och skulle det gå så tar jag en bild och lägger upp den här så får ni se:)
Ska även passa på att köpa dukar och servetter. Kanske ska köpa kaffe och saft när jag ändå håller på.

Men iaf i måndags när jag och mamma var iväg så kunde vi ju inte hålla oss ofrån klädaffärerna och jag älskar att titta på kläder till Nova.
Och jag hittade en jätte söt vinterjacka till henne som jag passade på att köpa när dom fortfarande finns kvar. Den kostade 250kr och jag hade en rabbatcheck på 100kr. Och när jag hade betalt så fick jag ett presentkort av kassörskan på 50kr att handla barnkläder för!

Novas nya jacka. Luvan är avtagbar:)




Igår var vi på Bvc och "lilla" Nova väger bara 8500g.
Hon är inte så liten längre.

Nu är det dags att göra sig i ordning för att åka och beställa tårtor!

Hade



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0