Lilla Gul


Oj nästan 2 månade har gått sedan jag skrev något sist. Har tänkt flera gånger att nu, nu ska jag gå och och skriva lite.

Idag är jag hemma med sjuk dotter. Dom ringde igår från hennes förskola. Stackarn hade 39 graders feber. Så jag sprang till bussen (bussen skulle gå om 1min).
Jag funderar på om jag ska passa på att baka lite till Midsommar nu när jag ändå är hemma. Det blir inget avancerat bak utan enka kanelbullar. Men skall även försöka mig på att göra "seglarbullar". Sådana som finns på bageriet på Sandhamn. Tror inte det är så svårt och om inte annat så märker vi när dom är klara om det blev seglarbullar eller inte.

Jag och Patrik har fått låna Patriks farfars bil. Det är en Skoda Felicia från 98. Den är vinröd men kallas för lilla Gul. 
Det är precis så att Novas vagn får plats med lite packning. Så det är verkligenn super.
Jag tyckte att den lukta lite unket så vi var på jakt efter en doftgran. Jag hittade ingen som jag tyckte luktade gott (alla luktade barrskog). Men efter att ha letet lite nogrannare bland allt som hängde där så hittade jag en. En liten sko av modell Converse och doft rosa bubble gum. Haha så nu lär nog den lilla bilen lukta baubble gum så det bara slår emot en när man öppnar dörren =p
Nu ska bara bilen dammsugas ur och torkas av invändigt också (massor av pollen i bilen plus lite smågrus).
 
Saltkråkan med Skrållan rullar här hemma just nu. Nova verkligen älskar Skrållan och jag älskar allt med Saltkråkan! Men det kanske är för att vi har en "egen liten Saltkråka". 

detta är utsikten från tomten vid vårat hus och de e mest den tv-teamet var ute efter. Tänker tyvär inte ge er bilden på huset... Men ni som varit där vet precis hur de ser ute;)
Utsikten från våran egna saltkråka

Hade


Kommentarer
Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Tack, tack, tack :D :D Kram

2012-06-12 @ 12:44:43
URL: http://madeleines.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0