Helgen

I fedags hade jag köpt hem lite fredagsmys. Men Det vat ändrat då jag under fredag eftermiddag hade fått jätte ont i mitt ena ben. Det gick inte över utan vart bara värre och värre.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon jag pratade med tyckte jag skulle bege mig till närmsta sjukhus så fort som möjligt då hon trodde jag hade fått en propp i benet.
Jag ringde mamma och hon skulle bara käka upp sin mat sedan skulle hon och jag åka in medans Patrik var hemma med Nova.
Jag anmäler mig i luckan på akuten sätter mig ner i väntrummet och förbereder mig på att det som vanligt kommer dröja länge innan det bli min tur. 5 min senare kommer det in en manlig sköterska och ropar upp mig.
Jag får komma in på ett rum där jag förklarar lite snabbt varför jag är där. Han tar puls bloftryck och temp på mig och känner snabbt på båda benen. Sedan går han och säger att läkaren kommer om ett tag.
Ca 3 min senare dyker läkaren upp. Jag får en än gång förklara fast lite mer långdraget nu varför jag sökt akuten och berättar även om mitt tidigare besök på ett annat sjukhus tidigare i somras för samma ben. Och på detta ben har jag en knöl som gör ont lite då och då.
Hon studerar båda mina ben väldigt noga och klämmer och känner och allt möjligt.
Hon trodde inte att det var en propp utan att jag fått en inflamation i den där knölen som är en förstorad ven. Vilket ger resultat av smärta i hela benet.
Så läkaren på Huddinge medecin akuten kan ju slänga sig i väggen med sitt "du kan inte ha ont i den knölen det är omöjligt"!!!
Läkaren skrev ut en salva som jag ska smörja in knölen med 3gånger/dag.
Sedan var det bara att åka hem igen och då hade jag varit borta i ca 1h. Varför kan det inte gå så fort alla gånger?

Lördag gjorde vi inget speciellt. Jag var ner till apoteket för att hämra ut min salva. Sedan gick jag en promenad för att Nova skulle få sova lite.
Efter det gick jag hem till mina föräldrar där jag passade på att klippa klorna på kaninnen.
 Sedan vart det bara slapp resten av dagen.

Söndagen så åkte vi till Patriks storebror och fika och hälsade på Novas kusin. Det var ju ett tag sedan vi sågs sist så det här var både trevligt och roligt.
Efter det så åkte vi hem och tog det lungt innan vi gick till min mormor och morfar för att äta middag. Det bjöds på ris och köttgryta med svartvinbärsgele. Jätte gott:) Till efterrätt så fick vi marrängtårta med choklad. Det var också riktigt gott synd bara att det är så mäktigt.

Idag så skulle jag vilja gå ut och ta en promenad men regnet bara vräker ner så jag skjuter nog upp det till imorgon.
Nu har jag även fått ett utdrag från skatteverket att mitt efternamn är ändrat och likaså Novas mellannamn. Så skönt att ha det ur världen:)
Bilderna till hennes bildkollage har jag äntligen fått iväg också så det är två saker mindre att tänka på. Nu har jag bara bull och kakbak, tårtbeställning och ett tal att skriva:p Samt att handla småsaker till dekoration. Men det tar jag när det börjar närma sig.

Nu kan jag inte sitta här längre dags att göra någon nytta;)

Hade



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0