Frågan och mitt svar

Igår när jag var på Babycafè så fick jag en fråga av en mamma som jag vet svaret på nu.

Frågan löd: Om/när du blir gravid igen vad ska jag som jag inte borde ha gjort denna gång?

Mitt svar lyder: Jag tänker inte berätta för fel människor att jag är gravid så att jag riskerar att få falska ryckten efter mig igen. Och jag tänker inte berätta för så många vänner som jag gjorde att jag åkte in till förlossningen. Det är inte så roligt att vara där och ha en jäkla smärta och så får man massa sms där dom frågar har det kommit något än, hur går det osv. 
JAG  säger till när allt är klart och bebis är här.

En som kanske inte har fått barn kanske inte kan föreställa sig hur det är när man är inne på förlossningen. Ju kraftigare värkarna blir ju fortare vill man att det ska gå över och bli klart. Och när man är mitt uppe i alla värkar så (iaf för mig) är de det sista man vill att få massa "tjat" sms om hur det går och har det kommit nåt än. särskilt när man får dem var 40 minut från en och samma person. 
Det slutade med att jag la mobilen på ljudlös och la den i min jackficka i mina vantar så att jag inte ens hörde när den vibrerade!

Så kul är det ju trots allt inte att få sms hela tiden när man ligger såhär



Här ligger man och mäter hur starka värkarna är. Klädstilen är sjukhuskläder med kassler trorsor som jag kallade dom. Tack och lov så var inte värkarna så jätte starka när denna bild togs ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0