Ledighet

Sitter och funderar lite på hur jag ska ta ledigt innan förlossningen. Ska jag bara ta 1 vecka som jag har funderat på eller ska jag ta 2-3 veckor som bla barnmorskan tycker. 1 vecka e redan bestämt så att jag iaf ska kunna hinna vila upp mig lite. Men man kanske ska ta 2 veckor till så man hinner städa igenom hela lägenheten från golv till tak och få upp alla saker på sina platser:p
Ska iaf sätta mig och prata med våran admin chef när jag kommer till jobbet om hur jag har tänkt/tänker och se vad hon tycker e bra. Sen så funderar jag på att ta ut en ledig dag då när vi skulle på föreläsningen på Södertälje.

Och i helgen så har vi här hemma något väldigt roligt och spännande för oss. Eller inte!
Vi ska plocka ut verenda jäkla kartong från rörrådet och gå igenom dom och även rensa och kasta sådant som vi bara har slängt in som faktiskt e skräp men som vi inte har orkat gå till soprummet med. Och när vi gått igenom alla kartonger så ska dom kartonger som ska sparas ställas in snyggt och ordentligt och INTE kastas in. Vi har även en helt ny frys där inne som jag inte vet vart vi ska göra av. Kanske försöka sälja den?
Sedan står det även en helt ny spis där också men den skulle vi ju ta ut till landet  i somras och byta ut den mot den gamla spisen i lillastugan. Så den får nog ta och åka ut dit i vår eller till sommaren. Hoppas bara att den passar men det borde den göra om jag minns rätt. Annars får väl pappa ta och mäta måttet en gång till för säkerhetsskull:p
Allt detta jobb pga att barnvagnen ska stå där inne. Ville ju inte ha den i barnvagnsförrådet eftersom att alla i detta hus har nyckel dit. Men jag har kommit på flera orsaker. Nr1 Det finns ett hål i väggen precis mitt i sopnedkastrennan så det luktar soor. Nr2 Det är ett hål i golvet ner till någon källare som finns där under tydligen och resultatet utav de e att det luktar unket. Och Nr3 Städerskan som städar hämtar vatten inne i barnvagnsförrådet och hon är ju inte direkt den försiktigaste personen. När hon e klar så finns det vatten överallt  och hon slår i saker hela tiden. Så jag vill inte ha vagnen där och tycker att det är väldigt enkla förklaringar till varför:p

Vi har fortfarande inte kommit på något killnamn. Det står helt stilla och vill sig inte alls tänka... Men vi kommer nog på något hoppas jag;)

Nä nu ska jag fixa lite lunch till mig. Sedan göra mig i ordning och kanske hinna fixa något här hemma innan jag ska åka till jobbet...

Hade


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0