Ont i örat

Idag så betsämde jag mig för att byta blogg men tog med mig några inlägg från den förra;)

Det är tredje dagen idag som jag har ont i mitt öra:( fick ont i trosdagskväll när jag var på väg hem. Det högg liksom bara till i örat och gjorde jätte ont. Och det ville inte släppa heller. Så i torsdags kväll när jag skulle sova gjorde det så ont att jag grät tyst för mig själv men Patrik mäsrkte de och sa åt mig att gå till läkaren nästa dag. Vilket jag gjorde. Hon var jätte trevlig och kikade mycket försiktigt i mitt öra men ändå noga. Hon frågade om jag hade problem som barn med mina öron. oOch vad jag kan minnas så hade jag inte det. men däreomt känner jag igen värken från en gång när jag var liten och hade ont i mina öron och då hade jag öroninflamtion. Men det hade jag inte nu som tur var. Däremot så hade jag "bara" lite vätska bakom trummhinnan. Och de kan man tydligen få om man är förkyld mycket och länge. Jippi! Jag har varit förkyld till och från hela tiden sen i höstas.
Men vätskan ska då tydligen försvinnava sig självt och man kan tydligen hjälpa den genom att göra tryckutjämningar. Men om värken då inte försvinner inom ett par dagar skulle jag komma tillbaka för då kan det bli början på en öroninflamtion. Inte direkt kul va...

Jag försöker även plugga teorin till körkortet men boken e så jäkla tråkig att läsa. Men igår så kom jag på att jag har en till bok om de där. Den boken fick man låna av skolan när man skulle plugga till traktorkortet. Haha värsta bonden man e:p Men iaf där med att låna boken vart ju tydligen lån på obestämd tid;) Jag gick ju ut från Säbyholm för snart 2 år sedan:)
och den här är lite roligare att läsa då det inte står på samma sätt i böckerna. Så när jag läst ut den fårn Såby så ska jag börja läsa om den från trafikskolan plus att jag ska varva med att plugga på programmet som vi har på datorn:p

Ha det så bra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0