Landet

I helgen var vi ute på landet. Denn agång blev iaf lyckad jämfört hur de blev på midsommar:p
Vi hann vara där i ca 20 min sen låg jag på bryggan i en solstol och bara njöt. Det e så härligt att höra vattnet klucka mot bryggan och båten. Någon-några timmar senare (har inte så bra koll på klockan när jga e där) så var det dags och fika och fira min födelsedag. Jag fick massa paket! Från mamma och pappa och company så fick jag 2 uppläggningsfat, presentkort, 300kr, skivan Style Vill ha dig igen och massa somriga dukar. Från mormor och morfar fick jag 500kr och lite dukar och från Pelle (min morbror) fick jag 100kr och ett jätte fint halsband med lila stenar. Från Patrik fick jag ett jätte stor paket och när jag väl hade öppnat de så var det bara massa tidnigspappaer i. Sen hittade jag en klump tidningspapper där i som var ihop tejpat. När jag fått upp det så var de ännu mera tejp. Patrik och alla andra skratta så dom höll på att dö. När jag väl fått bort all tejp och allt tidningspapper så hittade jag ett paket som var ännu mer inslaget men när det var öppnat så var där en ask och i asken så var det ett jätte fint armband:)  Och jag fick ett paket i fredags utav Patriks mamma och i de var det ett par jätte fina silver örhängen:)

Efter detta skulle vi åka till Sandhamn för att handla och ja jag ocm jag säger att det var lite båtar där. det var så mycket båtar så att dom som kom för att hitta en natthamn dom fick vända och åka vidare till ett berg eller nästa hamn. Bryggan vi skulle lägg oss vid var också över full med båtar så det gick inte så vi vände och åkte hem igen....

Igår så skulle vi åka till Harö och handla eftersom att dom har öppnat Harölivs igen. Patrik var jätte glad för att få komma dit för hans cig var slut. Men när vi kommer in i butiken så säljer dom inga cig. Så vi kör hem mamma först sen viadre ut till Sandhamn. Där vi äntligen fick en båtplats! Upp ur båten och in på Westerbergslivs finns bara fel märke där inne men vi hittar chokladen sommar som vi varit på jakt efter jätte länge vi köpte även en ny ramlös. Ner med sakerna i båten och vidare till kiosken. Där fanns rätt märke men ändå fel tyvär men det fick bli det iaf. Vi ska gå bort mot bodarna för att se om dom säljer solglasögen för Patrik vill ha nya. Hittar inga.
En gubbe sticker varsin lapp i våra händer och när vi läser på den så står det att man fick gratis glass & dricka om man gick till deras tält. De gjorde vi. Sen gick vi längs med alla bryggor och bryggan längst ut stod det en ganska stor båt (sandra du hade ÄLSKATden). Men det var inte den som jag drogs till utan en katamaran där folk bada. Men det visade sig vara så att man fick prova på någon ny vattenleksak. Den var ganska så ball men inget jah skulle lägga pengar på.
När vi kommer tillbaka till vår kära ö så lägger jag mig och solar igen. helt plötsligt så ska vi käka middag sedan packa oss ner i båten för att åka hem.
Klev in genom dörren ca halv 9 och var jätte trött. Så det blev tidigt i säng igår.

Men nu e jag utvilad och pigg:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0