Tisdag kväll

Tisdag kväll och vi har precis ätit middag. Idag var vi lite lata och gjorde hemmagjorda hamburgare;) Det var riktigt gott.
Jag sitter faktiskt och letar efter bra recept på lussebullar. Men det finns så många så jag vet inte vilket jag ska välja:p Men det löser sig nog;) Hade tänt att baka antingen på fredag eller på måndag. Måste även införskaffa en stor kakburk att ha pepparkakor i kan ju inte riktigt använda våra matlådor till de;) Haha:P
Måste även hitta secept på knäck:)

Nu e det mycket som ska hinnas med: Fixa klart alla julkort, posta julkort, jobba, baka ännu mera pepparkakor, baka lussebullar, göra knäck, köpa och slå in julklappar:p Men det ska nog inte vara några problem;)

Idag har jag jobbat igen var på jobbet ca 05.35. Inte så roligt kan jag ju säga. Men e ganska slut hela dagen. Det spelar ingen roll hur tidigt eller sent man går och lägger sig så är man fortfarande samma spöke!

Helgen har varit ganska lugn. Jag har gått och små julpysslat lite här och lite där.

I lördags när jag skulle sova så gick det inte alls bra. Jag vet inte vad ungen gjorde men jag tror den försökte ta sig ut genom magen med att försöka sparka sig igenom. Vilket gav ett resultat i att jag bara började må illa. Men men det ska ju inte vara helt smärtfritt att vara gravid säger dom ju. Även fast jag skulle föredra de:p

I söndags så var vi iväg och köpte våran taklampa till köket som vi har pratat om att vi ska köpa men aldrig fått arslet ur vagn:p Men nu hänger den där så fint:)
Jag var även på Gkoben horse show med Madde. Det var lika kul som alltid;) Jag trodde att ungen skulle leva rövare i magen utav all hög musik. Men den var så lugn så och började inte röra sig förens mot slutet:) Och min fransman var där och uppträde med sina hästar. Han e så j***a ball. Jag vet inte hur man ska beskriva honom man måste se honom för att förstå!! Och Madde hade med sig lussebullar som vanligt;) Haha

Igår så var jag ledig och då kom Nea och våldgästade mig som vanligt!:p Efter väldigt många tappra försök i att komma upp ur sängen så lyckades jag till slut även fast jag helst hade stannat där hela dagen. Vi gick ner till centrum för att handla frukost. Och helt plötsligt får jag för mig att vi ska åka till Plantagen och shoppa julstjärnor (blommorna alltså). Jag ringer mormor och frågar om hon skulle jobba vilket hon skulle men morfar skulle ändå till Jula så då kunde vi få åka med. det är ju ändå varuhusen brevid varandra:p
Så jag och Nea skyndar hem för vi skulle hinna käka frukost/lunch innan vi åkte. Och det vart risgrynsgröt. Så gott:) Riktig julkänsla får man.
När vi kommer till Plantagen så börjar vi proppa korgar fulla med blommor och krukor, en liten halmbock (jätte söt) och även en fusk granrisslinga vart det. Och summan landade på härliga 550kr :s Jaja vill man ha det fint så får det kosta:p
Två julstjärnor som jag köpte glittrar och fick platsen på fönster brädan i vårat sovrum:p Och mellan dom står söta lilla julbocken:)


Hade:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0